Tréninkový den Ivety Fairaislové

Iveta Fairaislová nás nechává nahlédnout pod pokličku jejího typického tréninkového dne. Z 18 hodin, co je vzhůru toho stihne

Iveta Fairaislová nás nechává nahlédnout pod pokličku jejího typického tréninkového dne. Za 18 hodin, co je vzhůru, toho stihne neskutečně mnoho. Je vidět, že být vynikající triatlonistkou, je nejen o tréninku, ale také o extrémním smyslu pro organizaci a efektivitu. Ivetě neschází ani patřičný nadhled a smysl pro humor. Posuďte sami…

Vstávat a cvičit!

Je úterý 5:00 a zvoní mi budík. Toto se opakuje 3 krát týdně, neboť začínám svůj den vstáváním na ranní plavecký trénink.  Rychle vstanu, vyčistím zuby, obléknu se a běžím si udělat snídani…

Snídaně je základ dne, vždy a všude!

Snídaně je moje nejoblíbenější část dne. V tomto zimním období mám nejraději teplou ovesnou kaši, kam nakrájím ovoce a ráda přidávám i oříšky, kokos nebo hořkou čokoládu. A když to není kaše, tak se u mě na stole najde nejčastěji miska bílého jogurtu s müsli a také jsem si oblíbila chia semínka. A samozřejmě si start dne nedovedu představit bez hrnečku zeleného čaje. Většina lidí kroutí hlavou, ale jsem schopná si ještě před 5. hodinou přivstat, jen abych si připravila pěknou snídani. 😀

Snídaně…

 

Ranní dril

Hodinu po budíčku už skáču do vody… v 6:00 mi totiž začíná plavecký trénink, pro mě společně s příbramským plaveckým klubem. Trénink je do 7:15 a vždycky naplaveme okolo 3,8 km (+/- 200 m). Dnes to byly 4 km!

Pro představu přikládám i náš dnešní hlavní motiv: 5×100 m kraul (kde každý 2. a 4. bazén byl ostře) a poté 20×50 m znak v 0:50 – z toho 5×50 m kraul v 0:45 ostře na čas.

Šup do plavek!

Škola „hrou“

Po tréninku „sprintem“ do školy, která začíná v 7:55. Na stole s učením mi nesmí po „raňáku“ chybět protein, kterým dodám tělu bílkoviny. Asi není den, kdy bych ve škole neusnula. Ani neřeším, jaký předmět zrovna je, když to na mě padne, hodím čelo na lavici a žádný učitel se mnou nehne. 😀

Nechodím na sportovní gymnázium, takže si ve škole posedím (pospím 😀 ) často dost dlouho. Dneska končíme už ve 14:20, ale zato pondělí do 16:15 a čtvrtek do 15:15 nám to krásně vynahradí!!! 😀

Dobrou…

Kafe, to je moje!

Když odpoledne přijedu domů, odhodím tašku (skoro jako Špotáková 😉 ) a běžím si udělat kávu. Bez toho nežiju!!! A u kávy mi nesmí chybět nějaká ovesná sušenka a alespoň chvilku relaxuji.

Odpolední trénink

Po kávovém dýchánku se podívám do plánu od trenéra Jana Vaňka, abych se koukla, co si pro mě připravil. 😀 Čeká mě běh a potom posilování.

Bez tohohle nezačnu žádný trénink. SM systém cvičím už dlouho. Dříve mi to pomohlo s bolestmi zad a nyní už mám svojí sestavu, která mi vyhovuje a udržuje tak moje tělo v optimálním stavu. Dalo by se říct, že je to takový můj rituál.  Cvičím to před každým během či kolem a poté i po tréninku společně s protažením.

Kompenzace.

Běžecký trénink

Na začátek se rozklušu 1,5 km a pak jdu na atletickou ABC. Následně mě čeká 45 min tepový fartlek. Trénink zakončuji čtyřmi 80m rovinami na udržení rychlosti a pak lehkým výklusem.

Run, Forrest, run!

Posilování

Ihned po běhu na mě už „netrpělivě čeká“ 😉 lehké posilování a zpevňování těla. Posiluji převážně s vlastní vahou, ale přidávám cviky i s lehkým závažím. Posilka mi zabírá přibližně 45 minut, kde zapojuji cviky na břicho, nohy i paže, ale největší důraz kladu na zpevňování středu těla.

Jednou týdně chodím také do posilovny, kde mám více silový trénink na strojích.

Zvedáme „železa“!

Když slunce zapadne…

Po protažení zapnu televizi a s večeří koukám na Ulici. Je to jediná denní doba, kdy mám čas chvilku posedět, a Ulici sleduji už od mala a baví celou naší rodinu. 😀

Dnes mám k večeři rizoto a samozřejmě nesmí chybět pořádná dávka zeleniny. K večeři preferuji lehčí jídla a rizoto je jedno z mých nejoblíbenějších. Také se snažím stihnout večeři do 19. hodiny, protože jsem zjistila, že mi to tak vyhovuje a druhý den se pak cítím lépe, než kdybych jedla až později.

Zdravá strava.

Učení mučení

A pak už následují zase školní povinnosti. Učím se každý den, protože se málokdy stane, abychom nepsali alespoň jeden test. Od učení mě často vysvobodí trenér Honza, se kterým si několikrát týdně volám o trénincích a všem důležitém někdy i 45 minut. 😀

Trojitý Toeloop do postele

Hurá! Je 23:15 a konečně se dostávám do pelechu (málokdy jdu spát dříve jak v 11 hodin, prostě to dřív nestíhám). Zachumlat do peřin a rychle usnout. Zítra budíček opět v 5 hodin na plavání a odpoledne je v plánu trenažer. Tak dobrou noc!

Nejmilejší část…

About František Schoval

Šéfredaktor a koordinátor projektu Triatlon pro děti