O uplynulém víkendu (6.-8.12) se žákovský výběr sešel na srazu v Nymburku. Na programu byly 3 atletické, 4 plavecké, 3 kompenzační a 2 regenerační jednotky.

Běh – 17 km

V atletických jednotkách byla převážná část věnována cvičením, která by měla vylepšit techniku a celkově vést k ekonomice běhu. Klasickou abecedu doplnila i překážková a rytmická či “Etiopská”. V různých rovinkách jsme pracovali nejen na kadenci běhu, ale i na tom, jak být v relativně vysokých rychlostech při běhu uvolněni. Do tréninkových jednotek jsme zapojili i hry, při kterých jsme museli v relativně vysokých intenzitách zapojit také mozkové závity. Pro vnímání tempa byl pak zařazen i stupňovaný běh. Ve specifickém posilování jsme využili medicinbaly.

Plavání – 15 km

V bazénu jsme, pod vedením Zdeňky Nové, pracovali dále na zlepšení plavecké polohy. Stěžejní však bylo naučit se plavat se šnorchly, které jsou v plavecké přípravě našich žákovských triatlonistů neprávem opomíjené. Většina tuto novinku přes úvodní nepříjemnosti zvládla a po chvilce nečinily problémy už ani obrátky.  Cvičení se šnorchlem je vhodné zařazovat při asymetričnosti a při chybách plynoucích z nádechu.

Motivy pro inspiraci:

7. Prosince – dopoledneČas: 90 minut
R jinak než K400 m
KN se šnorchlem 50 a střídám DV se šnorchlem400 m
sk. Z nohy dopředu 25, na zádech mávání nohy dopředu200 m
6×200 i 20s1200 m
1. a 4. po vodě
2. a 5. dobíhačka
3. a 6. souhra
prsa100 m
6x100K start 1:45600 m
volně jinak100 m
3×200 1. ploutve 2. ploutve packy 3. bez pomůcek vše šnorchl600 m
K technicky300 m
Z 100m, P 100m200 m
Celkem 4100 m
7. Prosince – odpoledneČas: 80 minut
R400 m
KN a DV střídám po 50200 m
8x50m K s dlouhým vyvlněním400 m
vlnění- břicho, záda, LB PB vzpaž.400 m
8×75 bez odrazu start 1:30 střídám K a Z600 m
5×200 K 1. a 3. Z 2. a 4. vyvlnění a 6 kopů i 201000 m
volně jinak100 m
K šnorchl300 m
K šnorchl packy200 m
Vyplav200 m
Celkem 3800 m
8. ProsinceČas: 90 minut
R 300K,200Z, 100P, 50M (u kraulu každý bazén vylezu, posilovací cvičení)650 m5 kliků, 5 dřepů
3×400 se šnorchlem rozlož.50m i10´´,100 i20´´,200 i 30´´,50-mezi volně po každé
1. K, 2. Z (bez šnorchlu), 3. K1350 m
delfínové cvičení (PP,LP, obě…stále dokola), nádech vždy dopředu100 m
znakové cvičení (vytáhnout ke stropu, vrátím, vytáhnu a záběr )100 m
prsové cvičení- 2x PN, 1xPP100 m
K cvičení- paži do vody vrátím k noze a po té záběr, to samé druhá paže100 m
6xKN proti odporu 10s naplno, kotoulovka a 25m sprint, zpět jinak volně300 m
volně- jinak100 m
trénink obrátek (PZ obrátky) 10D-Z, 10xZ-P, 10xP-Z, 10x Z-Z1000 m
vyplavání200 m
Celkem 4000 m

Ostatní

V kompenzaci jsme se zaměřili na ochablé mezilopatkové svaly a klasické plavecké (aktivní i pasivní) protahování. Opakovali jsme, za pomoci Bedřicha Špuláka, základní cviky doporučené od paní fyzioterapeutky Petry Jahodové.  Čas nám zbyl i na basketbalový zápas v centrální hale, která dala zápasu náboj spíše kondiční než regenerační. Po náročné sobotě přišla na řadu vířivka, kde bubliny částečně vymačkaly nahromaděnou únavu svalů. Proběhla také pravidelná kontrola deníků a doporučení pro následující období, v němž snad už přijdou na řadu i běžky. Další kemp zaměřený právě na tuto činnost proběhne od 5. do 9. ledna na šumavském Churáňově.

MH