Koronavirus triatlonisty nezastaví!

Koronavirus již několik týdnů ovlivňuje a omezuje naše životy. Jak dopadají současná omezení na naše mladé sportovce, jak

Koronavirus již několik týdnů ovlivňuje a omezuje naše životy, mění zavedené pořádky a denní program.

Triatlon je sport, které je ze své podstaty spojen s přírodou, volností a neomezeným pohybem.

Jak dopadají současná omezení na aktivní sportovce, jak si s nimi umí poradit a přizpůsobit se?

Oslovili jsme několik mladých triatlonistů ze Spartaku Třebíč, aby nám sdělili své zážitky a pocity ze současné situace. Jak nyní trénují, co je nejvíce omezuje a na co se v sezóně nejvice těší. Každý z nich patří do jiné věkové kategorie, jedno mají ale společné – i přes komplikovanou situaci a výrazné omezení tréninkových možností na přípravu nerezignovali a dál poctivě trénují!

Matěj Března, čtrnáctiletý student gymnázia v Třebíči, má nyní dokonce více času na trénink, než měl před karanténou: „Tréninkových hodin je teď možná víc, než v běžném režimu…“

Matěj Března

Jak nyní trénuješ? Musel jsi nějak omezit svou přípravu?

Před koronavirem jsem trénoval zhruba 9-13hodin týdně. Tréninkových hodin je teď možná víc, než v běžném režimu, dá se to lépe sladit s on-line vyučováním ve škole. Bohužel teď nemám možnost absolvovat plavecké tréninky v bazénu, takže plavání nahrazuji speciálním posilováním.“

Matěj Března

Co rodiče a sourozenci, pomáhají ti při tréninku?

Mým trenérem je můj taťka. Celá naše rodina sportuje, rodiče mi často pomáhají, sportujeme společně. Ale někdy trénuji rád sám, lépe se pak soustředím na techniku.

Na jaký hlavní závod se letos chystáš?

Pokud všechno půjde podle plánu, bude pro mě vrcholem sezóny MČR v Táboře, a k tomu se chci zúčastnit na dalších čtyřech závodech Českého poháru. Nejspíš ve Zlíně, Pardubicích, Příbrami a Karlových Varech.

Matějův otec, pan Jiří Března, trénuje i Nikolu Procházkovou. Té je 17 let a studuje také na gymnáziu v Třebíči.

Jak tebe tréninkově ovlivnilo současné složité období, Nikolo?

Nikola Procházková

Před karanténou jsem trénovala asi 16hodin týdně, nyní zhruba 15, takže časově je to hodně podobné. Nejhorší změnou je pro mě zavření plaveckých bazénů, protože má neslabší disciplína v triatlonu je plavání. Takže se snažím alespoň trochu nahradit plavání posilováním. Hodně mi chybí společné trénování, které je teď zakázané.

Nikola Procházková

Používáš nějaké tréninkové pomůcky? Máš cyklistický trenažér?

Při posilování používám hrazdu a plavecké gumy. S gumami posiluji třeba 3×100 K záběrů + 20 M záběrů + 20 K záběrů a pak si k tomu různě přidávám, např. 10 kliků atd. Mám trenažer i válce, ale jezdím jen na válcích.

Na jaké hlavní závody se letos chystáš?

Chci se zúčastnit ČP a Mistrovství republiky v triatlonu a v duatlonu. Také bych si chtěla zkusit nějaké závody EP. Doufám, že se situace uklidní a závody budou!

Další členkou třebíčského klubu je Nela Bednářová. Je jí 11 a triatlon dělá závodně už od šesti let!

Nela Bednářová

Je ti teprve jedenáct let a jsi už ostřílenou triatlonistkou!
Jak se stalo, že jsi začala závodit již tak brzy?

Sportujeme celá rodina, můj táta dřív dělal triatlon. Mě se to líbilo a lákalo mě si to také vyzkoušet.

A tvůj otec je teď tvým trenérem?

Ne. Rodiče se mnou někdy trénují, třeba společně běháme v lese, ale mojí trenérkou je Vendula Kaldová.

Děláš ještě nějaký další sport? Nebo máš i jiné koníčky?

Závodím v požárním sportu a baví mě lyžovat a běžkovat. Také hraju na kytaru.

Nela Bednářová

Jak hodně se změnil tvůj trénink proti normálnímu stavu?

Před karanténou jsem trénovala 5x týdně, asi 1-1,5 hodiny, teď je to 3-4x týdně hodinu. Mnohem víc teď používám tréninkové pomůcky a cvičím na hrazdě, se švihadem a s činkami. Cyklistiku trénuji na rotopedu.

A co závody, těšíš se na ně?

Těším se na ty, které se uskuteční – především Český pohár (snad nějaké závody letos budou).

Vypadá to, že v Třebíči se i přes všechny komplikace a omezení pilně trénuje a všichni se poctivě připravují na závodní sezónu!

Buďte i vy takto pilní a poctiví, nečekejte s tréninkem na zrušení všech omezení, na znovuotevření bazénů a sportovišť! Makejte a trénujte už teď, doma, s rodiči a sourozenci!

Budeme se snažit vás inspirovat našimi články a tréninkovými plány. Ale to nejdůležitější – chuť a vůle poctivě trénovat, to je jen na vás! Držíme vám palce a věříme, že se všichni brzy potkáme na některém závodě!

Redakce TPD