Poctivost v přípravě se vyplácí!

Karolína Jarošová loni vlétla mezi triatlonovou špičku mladších žákyň. Trénuje v malém týmu pod vedením ruského trenéra.

V loňské sezóně vlétla Karolína Jarošová mezi triatlonovou špičku mladších žákyň, vyhrála Český pohár i Mistrovství republiky. Trénuje v malém týmu pod vedením ruského trenéra po boku svého otce. Její tréninkové dávky a vzorný celkový přístup budí respekt i u soupeřek o kategorii výše.

Jak a kdy jsi se k triatlonu dostala?

Už od mala jsem byla v prostředí triatlonových závodů, protože jsem fandila tátovi na jeho závodech. Svůj první triatlon pod označením Prague Triathlon jsem si zkusila, když mi bylo 8 let, což bylo v roce 2014 v Hostivařské přehradě s mým kamarádem Adamem, jehož strýc to celé organizoval.

Můj první triatlon.

Jaké sporty jsi provozovala před triatlonovou érou a s jakými výsledky?

Před triatlonem jsem zkoušela poměrně dost sportů. Od malička jsem chodila na dětské kurzy plavání. Ve druhé a třetí třídě jsem pak zkoušela badminton, ve čtvrté třídě jsem tancovala jazz dance a balet, a od čtvrté až po šestou třídu jsem za Orion hrála volejbal, který mě bavil a byla tam prima parta holek a trenérů. Musela jsem s tím ale skončit, protože jsem nestíhala triatlonové a atletické tréninky. 

S atletikou jsem začala už v šesti letech na sportovní základní škole, kterou navštěvuji, a od deseti let ji dělám pod atletickým klubem ASK Slavia Praha pod vedením Marka Čepeláka. 

Jaké sporty zvládáš nebo jsi v nedávné době zvládala provozovat současně s  triatlonem a s jakými výsledky?

K triatlonu dělám ještě atletiku, která mě baví. Trenérem nejsem vedena jen u jedné disciplíny, ale zkouším všechny. Nejčastěji pak závodím v běhu na 800m. Mezi největší úspěchy z atletiky považuji 3. místo na LODM 2019 v běhu na 800 metrů, dále 4. místo na MČR 2019 ve vícebojích a v přespolním běhu a 5. místo na HMČR opět na trati 800 metrů. Kromě atletiky také ráda lyžuji.

Jarní prázdniny 2020

Jakého výsledku si nejvíce ceníš a čeho by jsi ještě chtěla dosáhnout?

Cením si výsledků ze všech závodů, i když se mi povedly, nebo ne, z každého se pak snažím odnést si co nejvíce zkušeností. Nejvíce si cením 1. místa v triatlonu na MČR 2019 v Sokolově, 3. místa v aquatlonu na MČR 2019, 1. místo v celkovém pořadí ČP 2019 v triatlonu, 2. místa v celkovém pořadí ČP v aquatlonu 2018 a 3. místa v roce 2019.

MČR v triatlonu 2019

Jaké jsi měla v pololetí vysvědčení?

Protože bych ve studiu ráda pokračovala, snažím se  vedle sportu zvládat i školu, a jelikož se k výsledkům přihlíží i u přijímaček, měla jsem samé jedničky.

Jaká je tvá představa o budoucí profesi?

Zatím nemám úplnou představu. Příští rok se chci hlásit na gymnázium a pak bych ráda na vysokou. Docela mě láká zkusit medicínu se zaměřením na sportovní lékařství tak, abych měla vždycky blízko ke sportu. Ale samozřejmě do budoucnosti nevidím, chtěla bych se určitě co nejdéle věnovat sportu, a pokud to dobře půjde, tak i na profesionální úrovni, ale uvědomuji si, že až jednou skončím, budu muset  i něco umět.

Provozovali rodiče či někdo jiný v rodině sport na vrcholové či rekreační úrovni? Jaký a s jakými výsledky? 

Mamka sportuje rekreačně a moje mladší sestra Eliška dělá stejně jako já atletiku a triatlon. Táta, který je mým sportovním vzorem, dělá dlouhý triatlon-Ironman, kde se 6x krát zúčastnil MS na Havaji, při kvalifikačních závodech skončil 2x druhý v jeho věkové kategorii a na poloviční vzdálenosti skončil 3. na ME v jeho kategorii. Mimo tuto dlouhou trať se s námi loni také zúčastnil ČP v triatlonu, kde skončil druhý i na MČR. 

Tátova 1. Hawaii

Jak tě rodiče ve sportu podporují? 

Rodiče mě se sestrou podporují hodně, dělají všechno proto, aby nás sportování bavilo. Vozí mě většinou na tréninky, závody a soustředění, za což jim moc děkuji.

Občas se mnou vyrazí na kolo, běh nebo vedle mě plave táta v dráze i se sestrou.

Jak jste doma zvládali režim po dobu nouzového stavu? (učení, denní režim, byli rodiče doma, či v práci a tak)

Můj denní režim se hodně odvíjí podle tréninků a  množství učení do školy. Zpravidla se ráno věnuji škole a poté následuje trénink a ostatní. Mamka je tak dva dny v týdnu doma a taťka je v práci každý den až na víkendy. S učením si často poradím sama, ale když něco nechápu, počkám na rodiče.

Plavecký trénink ve vysokohorských podmínkách

Jak zvládáš (jsi zvládala) trénink v této nelehké době a kdo je tvým trenérem? 

Trénuji podle tréninkového plánu, který mi každý týden posílá můj triatlonový trenér Artur Terkulov. Komunikuji s ním přes zprávy a mail. Pochází z Ruska, je to  bývalý reprezentační trenér Sovětského svazu a Ruska. Jeho svěřenci jsou i medailisté mistrovství Ruska, Evropy a světa. Je zasloužilý trenér Ruska, kandidát pedagogických věd a profesor tělesné výchovy a sportu.

Aquatlon Jablonec nad Nisou 2019 se sestrou a trenérem Arturem.

Jak vypadá tvůj tréninkový týden? 

V triatlonu mám plán každý týden jiný. Teď v době celosvětové pandemie mám stejný počet tréninků jako předtím, akorát objemy jsou někdy větší. Za duben mám odplavaný 1 km, na kole jsem najezdila 753 km a odběhala jsem 252 km .

Co tě udržuje v tréninku v době, kdy není jasná vidina nejbližšího závodu?

Udržuje mě představa o tom, že v budoucnu závody určitě budou, a když se mi do tréninku nechce, tak nad tím raději nepřemýšlím a jdu. Uvědomuji si, že bez tréninků nejsou výsledky a věřím svému trenérovi.

Stíháš i jiné koníčky?

Snažím se číst, ale ne vždy to vyjde. Také ráda chodím s naším psem na procházky, hlavně teď, když mám více času.

Káji statistiky

triatlon

atletika